Πέμπτη, 19 Οκτωβρίου 2017

Γιατί οι ενεργοί μαθηματικοί σήμερα κάνουν την τρίχα "τριχιά" (μια άποψη)


Τα μαθηματικά groups στο facebook είναι σήμερα πολύ διαδεδομένα. Χιλιάδες ενεργοί μαθηματικοί που καθημερινά διδάσκουν σε σχολικές ή φροντιστηριακές τάξεις ενημερώνονται από αυτά, θέτουν προβληματισμούς και ανταλλάσουν απόψεις. 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον πολλές φορές παρουσιάζουν απόψεις και προβληματισμοί ατόμων που δεν είναι μαθηματικοί, γνωρίζουν όμως μαθηματικά και ενδιαφέρονται για την εκπαίδευση των μαθηματικών στη χώρα μας.

Ο κος Δημήτρης Π. δεν είναι μαθηματικός (όπως ο ίδιος αναφέρει). Προβληματίζεται όμως (και δικαιολογημένα) για κάποια πράγματα και γράφει την άποψη του στην "Εφαρμοσμένη Διδακτική Μαθηματικών"

"Καλησπέρα.Δε γνωρίζω την αφορμή με την οποία τέθηκε το παραπάνω ερώτημα (θεωρώ πως η κυρία Τ. έχει καλούς λόγους να το ρωτάει),παρατηρώ όμως πως, εδώ και λίγο καιρό που παρακολουθώ το γκρούπ αυτό-και το ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ-παρατηρώ λοιπόν πως υπάρχει μια τάση(όχι τάση, μετά απο τόσα χρόνια θα την έλεγα σκοπιμότητα αν ήμουν ...καχύποπτος...) απο το σύστημα(?),να ''καίει'' τους ενεργούς μαθηματικούς(αντί να τους διευκολύνει να στρέψουν τις δυνάμεις τους σε ουσιαστικά/δημιουργικά θέματα ),ωθώντας τους σε δεύτερες και τρίτες σκέψεις για ζητήματα,τα οποία δεν έχουν σταματήσει να ...ανακυκλώνονται,εδω και 25 χρόνια και βάλε.Με λύπη διαπιστώνω οτι, έννοιες,ορισμούς,κ.λ. τα οποία θα έπρεπε να τα θεωρούμε ''τελειωμένα'' και να πάμε παρακάτω,κάνουμε την τρίχα ''τριχιά'' και τα σχολικά μαθηματικά(αλλά κι όλα αυτά που αυτά διδάσκουν,τρόπος σκέψης κ.λ.) οδηγήθηκαν σε υποβάθμιση και η διανοητική σύγχυση (στα μαθηματικά) στους μαθητές χτυπάει ταβάνι.Δεν είμαι μαθηματικός (γνωρίζω μαθηματικά όμως,και παρακολουθώ απο καθαρό ενδιαφέρον τα μαθηματικά δρώμενα όσο μπορώ),αλλά με αυτά που διαβάζω ώρες ώρες,τρίβω τα μάτια μου, αν διάβασα καλά!Τόσα χρόνια υπάρχουν :σκοτεινά σημεία με την αντίστροφη συνάρτηση,μετά με τον τάδε ορισμό,ξανά μανά με την αντίστροφη,με την δείνα έννοια,το σχολικό βιβλίο (αμάν πια αυτό το σχολικό...),με τους ποσοδείκτες,την ανυπαρξία στοιχειωδών κανόνων μαθ.λογικής και πάει λέγοντας...Έλεος.(Κομίζω γλαύκα ες Αθήνας τώρα στους μαθηματικούς,αλλά πραγματικά,δεν έχουν βαρεθεί τόσα χρόνια;Πόσο δύσκολη είναι η κατάκτηση της σαφήνειας στα σχολικά εγχειρίδια;Ρητορικά ρωτώντας...) Ελπίζω να είναι σαφές πως δεν απευθύνομαι προσωπικά ή μειωτικά προς την κυρία Τ. ,μια παρατήρηση κάνω,γενικότερη,με αφορμή την ανάρτηση."


Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν το εξής καλό: Μπαίνεις, διαβάζεις, συμφωνείς ή διαφωνείς, γράφεις τη γνώμη σου. Όλα βέβαια (ειδικά σε groups επιστημονικά) θα πρέπει να γίνονται επώνυμα και με σεβασμό στη γνώμη του άλλου.  Έγραψα λοιπόν:

Ωραία τοποθέτηση κε Δημήτρη Π. (ίσως αν είχατε τα πραγματικά στοιχεία σας θα γινόταν από περισσότερους διάλογος για το υπαρκτό θέμα που θέτετε, ως μη μαθηματικός). Να διευκρινήσω ότι και εγώ γενικά τοποθετούμε με αφορμή αυτό που γράψατε και όχι τη συγκεκριμένη ανάρτηση. Δεν υπάρχει κάποιο σύστημα που καίει τους ενεργούς μαθηματικούς (δεν αναφέρομαι σε θέματα υποβάθμισης της μαθηματικής παιδείας που είναι άλλο θέμα). Εμείς είμαστε το σύστημα. Και μας βολεύει, κακά τα ψέματα, αυτή η δημιουργική ασάφεια. Έτσι ψαχνόμαστε, γράφουμε στο διαδίκτυο, γράφουμε βιβλία, γινόμαστε γνωστοί στο σινάφι μας και απαραίτητοι στους μπερδεμένους μαθητές μας. Δε φταίμε βέβαια αποκλειστικά εμείς, Το βιβλίο είναι 20 χρόνια το ίδιο και ολοκλήρωσε τον κύκλο του εδώ και καιρό. Είναι τόσο παρωχημένο πλέον που μόνο κοιτώντας την τρίχα μπορούμε να φτιάξουμε κάτι ξεχωριστό. Ελπίζω για την κατανόηση σας... κάνουμε ό,τι μπορούμε για να κρατήσουμε το μυαλό μας ενεργό με το μικρό υλικό που έχουμε. "

Αυτό πιστεύω ότι συμβαίνει και ευχαριστώ τον κο Δημήτρη που με την ανάρτησή του με ώθησε να τα πω και να ξελαφρώσω. 

Υ.Γ. Τώρα (επειδή φτιάχνω κάτι θέματα) πάω να ψάξω στα "ψιλά" γράμματα του σχολικού βιβλίου μήπως φτιάξω καμία ερώτηση ή καμία άσκηση που είναι πρωτότυπη. και δεν την έχει σκεφθεί κανένας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...